6. februar 2010

Længsel og savn ..

Selv om jeg synes sne, frost og vinter er smukt og dejligt, så savner og længes jeg efterhånden efter varme, sol, grønne blade på træerne, bare tæer i sandaler og at komme ud og slå til nogle små hvide bolde.

Lige nu længes jeg allermest efter at komme en tur over til vores lille hus i skoven på den anden side af Øresund. Bare et par dage hvor batterierne kan blive ladet op igen. Temperaturen skal bare lige stige nogle grader, så er der intet i verden der kan holde os væk fra skoven. Med 10-15 graders frost om natten tør vi ikke rigtig satse på at vi kan holde vandet frostfrit til badeværelset. Det er for ærgerligt at risikere frosne og sprungne rør, så vi bliver herhjemme og længes efter...
Mens jeg savner og længes, så glæder jeg mig også. Det er i morgen der er skurvognsmøde hos Sifka. Mit første blogmøde, det glæder jeg mig til med lidt spændte sommerfugle baskende i maven.

9 kommentarer:

  1. Se, DEN længsel og DET savn kan jeg sagtens forstå.
    Trøst herfra....det kommer alt sammen lige pludseligt.

    SvarSlet
  2. Hejsa til jer begge to.

    Jeg forstår det til fulde men blade på træerne og bare tæer i sandalerne kommer jo ikke de næste måneder alligevel, så lad os nyde det smukke landskab vi har en månedes tid endnu.

    Godnat knus fra Trørød

    ps. Jeg har været i bio i aften og fik endelig set den sidste af Stig Larssons film. En god afslutning;-)

    SvarSlet
  3. Annette.. jeg vidste du ville forstå :-))

    Hanne... Ja det er rigitg smukt, jeg nyder det også mens det er her
    Ha' en dejlig søndag.
    Knus fra Roskilde

    SvarSlet
  4. Hvor ser jeres lille hus i skoven hyggeligt ud, Inge :) Jeg kan godt forstå, at du længes efter at komme derop. Det kunne ellers være smukt at opleve stedet med sne, men jeg forstår at man skal passe på med vandrørene.
    Vi ferierede i tre år i et lignende hus i nærheden af Markaryd, Sverige, som vi lånte af min mands firma. Det var herligt :)
    Om en lille måned, kan I forhåbentlig komme over til jeres perle.
    Rigtig god søndag - og god fornøjelse med træffet :-)

    SvarSlet
  5. Tak Lone, vi har været der masser af gange hvor der har været sne, det er mest de meget hårde frosgrader i længere tid, der er lidt problematiske. Har I slet ikke udfordringer med det i jeres perle v. fjorden..??
    Herlig søndag til dig også, er på vej afsted til træf nu :-))

    SvarSlet
  6. Det lyder dejligt at I har et hus på den anden side af sundet, Inge. Jeg kan godt forstå, du længes efter dette smukke sted!

    Rigtig god søndag til dig :-)

    SvarSlet
  7. Jo, vi har haft vandskade pga. frost :) Det sker ikke igen. Vi tømmer al vand af og hælder kølervædske i toilet og vandlås.
    Denne vinter har vi dog 10 graders varme i huset, fordi Rufus og jeg tager derop jævnligt.
    Det glæder mig at høre, at I også har nydt snevintre i jeres hus :-)

    SvarSlet
  8. Sikke et skønt hus i skoven, det ville jeg også længes efter, hvis jeg havde sådan et :)

    SvarSlet
  9. Hej mette b, velkommen til og tak for rosen, vi er også meget glade for det. :o))

    SvarSlet