27. september 2011

Skøn oplevelsesrig og hektisk mandag..

Kender I det med at have fået presset så mange aftaler sammen på en dag, så der skal mere end almindelig trylleri til, for at få det hele til at hænge sammen..

Sådan en dag havde jeg i går.. Nogle af aftalerne havde jeg selv lavet, andre kom i sidste øjeblik, og kunne ikke ændres.. P1060863Dagens første aftale var brunch med Marianne fra Lønstrup. Igen en af de store glæder og fornøjelser der er her i blogland, at mødes med søde og friske mennesker fra hele landet. Vi havde et par dejlige timer, inden jeg måtte bryde op og fare videre i teksten.

Nikkas skønne og varme svigerforældre er på en større rundrejse, i disse dage er de her i Danmark. både de og vi ville gerne mødes, det var også i går. Vi nåede både Vikingeskibsmuseet og Domkirken plus en dejlig aften i Bymarken. IMG_3212

Midt på eftermiddagen skulle der afholdes en mindehøjtidelighed på fjorden, en god gammel sejlerven og tidligere kollega til Hasse, havde ønsket at hans aske skulle spredes på Roskilde fjord. IMG_3231En kortege med 7 – 8 både stævnede ud fra havnen uden hækflaget sat. Familien med urnen sejlede forrest ud til det 16 meter dybe hul ved Ringøen, hvor hans søn sagde et par smukke ord, før asken blev hældt ud. Derefter sejlede alle forbi stedet og satte hækflag. Det var en meget smuk og stemningsfuld højtidelighed, som jeg desværre ikke kunne nå at deltage i, Hasse repræsenterede os begge på fineste vis.

Heldigvis lykkedes det mig at trylle lidt med tiden, så jeg lige kunne nå at vinke farvel til søulken der gik fra borde og kortegen af familie og venner der fulgte ham på vej.

På en af mine hurtige ture tværs over havnepladsen mødte jeg i øvrigt dette dejlige syn..IMG_3241Emil og hans mor på vej ned for at hilse på ænderne..

Det var en travl og dejlig mandag med mange forskellige indtryk og glæder blandet med lidt vemodighed.

15 kommentarer:

  1. Sikke en masse skønne oplevelser - spændende at du har mødt Marianne fra Lønstrup! Det var da en dag helt ud over det sædvanlige :-)
    Klem og en dejlig dag til dig!

    SvarSlet
  2. Sorg og glede hånd-i-hånd, man kommer ikke utenom. Sånne dager som er fylt til randen, det er de som tøyer livet :-) Ønsker deg atter en deilig dag!

    SvarSlet
  3. Ja Madame, det var ikke en helt almindelig dag på kontoret.. :-) Klem

    Du har ret Fie, begge dele er en del af livet. Jeg ønsker også dig en dejlig dag.

    SvarSlet
  4. Hvor dejligt at du kunne mødes med Marianne, det ser ud til at I har hygget jer...En smuk og passende bisættelse til en sejler..Dejligt billede af Emil og du har da godt nok haft travlt..;D knus og en god eftermiddag til dig..;)

    SvarSlet
  5. Sikke en travl og god dag du havde i går - dejligt at møde søde nye mennesker.

    SvarSlet
  6. Ja Annemarie, det var rigtig hyggeligt.
    Jeg tror han kom herfra som han ønskede det.
    Knus og en god eftermiddag til dig.

    Helle K.. Du har ret både travl og god.. :-)

    SvarSlet
  7. det føles vel også dejlig tilfredsstillende....bagefter? :-)

    SvarSlet
  8. Rigtig mange tak for i går - godt at høre at du slap igennem dit hårde program.
    Min videre tur til København blev kort - JP's møde varede kun en time, så vi besluttede os til at vende hurtigt hjem.
    Idag er jeg lidt mat - ryggen kan ikke lide turene i bilen, men må finde sig i det - for resten af mig kan jo godt.

    Knus herfra.

    SvarSlet
  9. Lavendel... Ja nu lykkedes det jo at få det hele til at nå sammen, men jeg følte lidt jeg brændte mit lys i 5 ender.. :-)

    Marianne.. Selv tak, det var rigtig hyggeligt at mødes med dig. Træls når ryggen ikke helt spiller sammen med viljen.. Knus til dig.

    SvarSlet
  10. Det er jo ren kalender magi du har gang i der. Din beskrivelse af sejlerfærden (i ordets alle mulige forstande) gør indtryk her. Smukt.

    Og brunchen så ualmindelig god og ganske mættende ud; I er heldige :-)

    SvarSlet
  11. Det var ski heller ikke nemt og jeg var træt som bare pokker i morges.. Har jo egentlig kørt i højt gear siden torsdag.. :-)

    SvarSlet
  12. Selv om du næsten er født med benzin i blodet, kan det godt være anstrengende at køre fem dage i højeste gear ;-)
    Det var da godt, at du ikke også skulle på arbejde i går...
    Tænk at kunne rende ind i sit skønne barnebarn på gaden - misundelse er en grim ting...

    SvarSlet
  13. Hehe.. det var nemmere at overkomme alting da jeg var yngre :-)
    Jeg tænkte faktisk på det samme, altså hvor glad jeg føler mig over at kunne møde dem rundt omkring i byen.. :-) Jeg forstår så inderligt din snert af misundelse.

    SvarSlet
  14. Pyha, nogle gange kan jeg altså blive helt forpustet af at læse med her - jeg beundrer din energi.

    Golf interesserer mig ikke en dyt, men hvis det er det, der giver sådan et drive, var det måske værd at overveje ;-)

    SvarSlet
  15. Tak Eric, nogle gange er det også ved at tage pusten fra mig.

    Om det lige er golfen der driver, ved jeg ikke, men i min verden er golf altid en overvejelse værd.. :-) Men pas på, du kan risikere at blive bidt af det.

    SvarSlet