22. september 2011

Sund arbejdsplads..

På min arbjedsplads er der ret stor fokus på sundhed og motion. Et af de mere populære tiltag er en 15-20 minutters gåtur en gang om måneden. De som har tid og lyst at gå, mødes kl. 9 i receptionen, hvorefter vi i større eller mindre grupper går ud af Langelinie, runder Esplanaden og går tilbage mod Sankt Annæ Plads via Amalienborg slotsplads. Når vejret er så dejligt som det var i morges er det en stor fornøjelse at deltage i den slags sunde tiltag.. :-) Jeg havde selvfølgelig kameraet i lommen, og skød et par billeder undervejs..

Her er det et par skibe fra den Norske flåde, der har smidt trosserne i land ved Langelinie..P1060810og en kølbåd i modlys..P1060813Amalienborg, kronprinseparrets residens..P1060814og til sidst er det Operaen der er gået i skjul bag springvandet i Amaliehaven.P1060815

Alle 4 billeder er taget indenfor 15 minutter mellem 9 og 9.30 i morges. Jeg synes det er sjovt at se forskellen på modlys og ikke modlys billeder. Det ser ud som om det er to vidt forskellige slags vejr.. :-)

13 kommentarer:

  1. Det var da et godt tiltag og fine billeder både i med og modlys...Knus..;D

    SvarSlet
  2. Ja det er et fint og god tiltag.. jeg glemmer bare tit at få lettet bagdelen og komme med.. :-)

    SvarSlet
  3. Det var da luxus med sådan en tur.

    På min tidligere arbejdsplads gjorde man også meget ud af dette. Her måtte vi 1 ( eller var det 2 ? ) gange om ugen LØBE en tur på en halv time i arbejdstiden. Vores dovneste medarbejder, som ikke løftede en finger, hvis hun kunne få andre til det, øjnede selvfølgelig straks en chance for en dovnetur, hvor der blev gået ture rundt i kvarteret. Da cheferne beordrede sved på panden og bankende puls på disse ture, fortog hendes lyst sig hurtigt :)

    SvarSlet
  4. Hahahaaaa smarte chefer, det er om at stille de rigtige krav.. Men jeg synes det er en super ide, og jeg tror det får flere ud af hullerne. Vi har mange herinde der løber og deltager i flere forskellige løb, det foregår altid uden for arbejdstid, men firmaet har givet nogle sæt godt løbetøj til de aktive.. :-)

    SvarSlet
  5. Det er da en dejlig arbejdsplads du har fået dig. En fototur i arbejdstiden...I'm in heaven ;-) Flotte og meget forskellige billeder. Dejlig aften til dig...

    SvarSlet
  6. Det var da et super tiltag, og så kan det endda gøres i så smukke omgivelser.
    Dejlige billeder i med og mod-lys. Ja det bliver meget forskelligt.
    KH Anette

    SvarSlet
  7. Sådan en arbejdsplads vil jeg også gerne have :-)
    Som altid, lever du gode billeder :-)
    God tur og god weekend.

    SvarSlet
  8. Gitte.. Jeg klager skam heller ikke.. :-)
    Tak i lige måde

    Anette.. Tak skal du have. Kh Inge

    Pia.. Det kan jeg godt forstå, du har nu også meget smukke omgivelser i parken på din ene arb.plads
    Tak og i lige måde :-)

    SvarSlet
  9. Sikke en herlig tur. Jeg er på en lille privat arbejdsplads, så der bliver ikke tænkt i de baner. Desværre er jeg ikke så god til at få gået og motioneret alene...

    SvarSlet
  10. Det er sikkert en god investering i at få "energiseret" medarbejderne, så den arbejdsmæssige ydelse optimeres.
    Fine billeder - lysforskellen er netop interessant. Jeg oplevede lidt det samme i Glücksborg forleden, jeg linker til et par billeder, hvis du vil se dem.

    SvarSlet
  11. Inge, tak for kommentaren til posten med det ene billede af slottet - jeg tænkte du ville synes det var sjovere at se to, jvf. dine egne overvejelser om lyset. Linket er gemt bag Jørgen i forrige kommentar. Håber ikke jeg jager med dig.

    SvarSlet
  12. Susanne.. Du kan jo foreslå en fælles luftetur, det booster energien.. Også på mindre steder. :-)

    Tak for linket Jørgen, nu fandt jeg det.. :-) det er spændende at se samme motiv i forskelligt lys.

    SvarSlet
  13. Da er himmelsk # 51 postet!!
    ;)

    SvarSlet