29. april 2013

Fuglene..

Weekenden i skoven bød på flere fugle end vi normalt ser deroppe. Der var hele tiden en livlig aktivitet omkring foderet. Ud over alle vores faste blåmejser, musvitter, sortmejser og spætmejser, så vi også mange flokke af grønsisken, en del grønirsk, kernebideren dukkede op nogle gange, det samme gjorde både skovskaden og flagspætten.. IMG_0893IMG_0871IMG_0861IMG_0850IMG_0831IMG_0770Mens jeg sad deroppe i skoven og nød fuglelivet, surfede jeg lidt rundt for at finde en app med fuglestemmer, det kunne være sjovt hvis jeg også kunne genkende nogle af dem på lyden. Jeg endte med at købe Fugleguiden fra Gyldendal. En god og overskuelig app, hvor man både kan høre fuglenes stemmer og blive klogere på de mange forskellige arter.

32 kommentarer:

  1. Hvor har I haft mange spændende fuglegæster. Jeg savner lidt variation her hos os, hvor vi savner flere af de arter vi har set tidligere. God ide med en app som altid er ved hånden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var ret vildt i denne weekend, det er ikke så tit vi ser så mange forskellige fuglegæster.

      Slet
  2. Også hos jer? Gad vide hvorfor? Vi oplevede nemlig også en invasion uden sidestykke ude på foderpladsen, hvilket jeg faktisk netop havde i støbeskeen til morgendagens indlæg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan være det er årstiden.. Det kræver meget mad at danne par og bygge rede og hvad de nu har gang i.. :-)

      Slet
  3. Hold da op, sikke en flok :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi havde mange fugle besøg.. :-)

      Slet
  4. hvor er de smukke de fuglebilleder du har taget , jeg må indrømme jeg var inde for hele
    søndagen , jeg frøs som en lille hund

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, håber du har fået varmen igen

      Slet
  5. Bare om at nyde de mange fugle som garanteret nyder al det foder i giver dem. God idé med den App :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror de nyder den nemme mad.. De holder nærmest i kø.. :-)

      Slet
  6. Er bestemt ingen fuglekender, men kan da lige få øje på spætten... skovskaden? Det er den på det nederste billede, ikk?

    Tror I ikke bare at fuglene nyder at få mad der ikke skal tøs op først og derfor invaderer jeres foderbrætter?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja spætten kender du vel... og den sidste er skovskaden.. :-)

      Slet
  7. Det er så hyggeligt med fuglebesøg, og god idé med bogen, det er også kun få fugle jeg kan høre forskel på ;-D Knus og god dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu har jeg da i hvert fald en mulighed for at lytte til stemmerne.. :-) Måske lærer jeg så undervejs.

      Slet
  8. Hvor er det smukke af billeder - dejligt at I har set flere fugle, end I normalt ser deroppe. Klem og rigtig god tirsdag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame, det var sjovt at der var så stort rykind.. :-)

      Slet
  9. En rigtig behagelig måde at nyde fuglelivet ;-)
    Fuglestemmer er dælme en svær ting, men man kan øve sig her: http://www.fugleinfo.dk/games/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Per, jeg har prøvet, uden noget imponerende resultat, var nødt til at få vist billeder på alle stemmerne, og selv da genkendte jeg kun de færreste.. :-)

      Slet
  10. Fine billeder - er de taget med tele og hele molevitten, eller camouflerer du dig som en busk, så du kan komme tæt nok på?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er brugt zoom, og jeg brugte også makro objektivet. Foderet hænger kun 3 - 4 meter fra vores vindue, så det er ret nemt at komme tæt på de spisende fugle. :-)

      Slet
  11. Hvor er de fine. Har du ligget på lur bag havebordet forklædt som fuglefrø :-)

    SvarSlet
  12. Du må have haft en kraftig tele på for at få så fine billeder?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej ikke speciel kraftig, men foderet er ret tæt på huset, så det er nemt at komme tæt på. :-)

      Slet
  13. Flotte fotos af alle de spændende fugle. Hvordan kommer du så tæt på?

    SvarSlet
    Svar
    1. Sidder i stuevinduet og kigger på dem.. :-)

      Slet
  14. Vi har også rigtigt mange fugle i øjeblikket, de synger så det er en lyst, og stærene spankulerer rundt på græsplænen og finder redemateriale. Jeg mangler bare sådan nogle fine billeder som du har :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er rigtig mange i øjeblikket, og de har travlt.. Stære har vi ikke set deroppe.. :-)

      Slet
  15. Her på Midtlolland er vi med på alskens fuglesjov, men det ændrer jo ikke en pot pis ved, hvad I oplever :-D
    Kram til Jer fra os *LOL*

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at I også har mange fugle hos jer.. :-)

      Slet
  16. Skønne billeder af jeres rige fugleliv.
    Hvor er jeres gæstehund dog bare sød :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Lone, ja det er en dejlig hund. :-)

      Slet