11. august 2010

De smukkeste skibe i flåden..

Den danske flåde eller Søværnet som det vist også hedder, har mange fine og store skibe. Efter min mening er de absolut smukkeste danske flåde fartøjer disse to..IMG_6691 Svanen og Thyra – De er begget bygget på P. Molich, Hundested Bådebyggeri og dermed i nær familie med Molich 10M. Når jeg ser skroglinjerne på Svanen og Thyra, synes jeg de ligner linjerne på en Molich 10M, måske er det bare et heldigt tilfælde.. :-)IMG_6695Jeg har et par gange været så heldig at være på besøg ombord på Svanen og Thyra, de to både er helt ens, og der er ikke megen komfort om læ. Det er ikke legetøj eller tursejlads både I følge websitet for Flådens historie af Johnny Balsved bruges de af Søværnets Officersskole til den fundamentale uddannelse af kadetter til søs, herunder navigation, kommunikation, sømandskab og samarbejde. Desuden bruges de til repræsentative opgaver i og uden for Danmark, f.eks. maritime sammenkomster og kapsejladser.IMG_6699 Som jeg startede vil jeg slutte… Svanen og Thyra er de 2 smukkeste fartøjer i den danske flåde. Kongeskibet Dannebrog er også et flådefartøj, og også et af de smukkere, men i mine øjne kommer sejl før motor.

2 kommentarer:

  1. Jeg har altid været meget betaget af sejlskibe - de er utrolig smukke. Dejlige billeder, Inge, og spændende havd du fortæller!

    Min fætter har et sejlskib med motor, som han har rejst rundt på nu i flere år og på den måde har set en stor del af verden.

    Klem og en dejlig aften til dig :)

    SvarSlet
  2. Dejligt at du også kan li' sejlskibene Madame.. de er så smukke.
    Hvor spændende at du har familie der sejler langfart, har du nogensinde taget en tur med..??
    Klem og en dejlig regnvejrs aften til dig.. :-))

    SvarSlet