26. august 2010

Kort visit i Fjällbacka..

Vores tur til skærgården, gik dirkete fra Trollhättan til Fjällbacka, som ligger meget smukt ved Skagerak og mellem klipperne… Ellen du har helt ret… skærgården mod vest er voldsom og barsk, ikke som den vi kender fra det østlige Sverige..

Turistsæsonnen er slut. Jeg er sikker på, at når det er vamt og højsæson, så summer det af liv her ved havnen. IMG_7256Selvfølgelig skulle Stora Hotellet foreviges.. man har vel læst alle Camilla Läckbergs krimier.. :-)) IMG_7244Alfred har sin egen hytte og bro.. jeg er imponeret og gad godt sidde hos Alfred og nyde solnedgangen over havnen og skærgården.

IMG_7254 IMG_7245 Klipperne hænger tungt over Fjällbacka, og husene har klipper lige i baghavenIMG_7246og selvfølgelig har man et flot skib som vejrhane.. IMG_7261 IMG_7259 Fjällbacka er en meget smuk by, men vi var begge glade for, at vi ikke valgte at bruge en formue og bo på Stora Hotellet. Selv om der ikke er ret meget liv i Trollhättan om aftenen, tror jeg der er mere end her i Fjällbacka udenfor sæsonnen. Der var til gengæld REA allevegne, og Annemarie TÅNG er ikke KUN en blomsterbutik, det er en fed shop med masser af designer stuff.. både “ting” og klude.. :-)

2 kommentarer:

  1. Hej Inge, Ja det ser lidt anderledes ud når der ikke er fyldt med turister.....og ja det er bart og råt, men smukt på sin egen måde....fine og smukke billeder du har fanget, der er nok masser af detajler når man går og kigger rigtigt efter....det må da have blæst meget hvis I var der igår.....og jeg tør ikke gå i butikker når vi er på ferie og motorcykler.....tænk hvis jeg gik amok, så måtte vi jo efterlade alle Jimmis ting....hehe....

    SvarSlet
  2. Hej Annemarie.. jeg kan også godt lide det barske og smukke, og der var god vind derude ved havet i går.
    Uha ferie uden shopping, det ville mit veludviklede og velplejede shoppinggen aldrig ha' det godt med :-))
    Jeg forstår slet ikke problemet, hans ting kan vel blive eftersendt.. ;-))...

    SvarSlet