12. august 2010

Stemning på havnen..

Vores nabo her på Sankt Annæ Plads J. Lauritzen har også deres gamle smukke sejlskib Lilla Dan liggende ved Kvæsthusmolen i disse dageIMG_6626Amalienborg og kuplen på Marmorkirken set fra KvæsthusmolenIMG_6629Flådestation Holmen set fra LangelinieIMG_6670IMG_6702IMG_6723  Der sikres levende billeder til TV Lorry – Kig til Vor Frelser Kirke på ChristianshavnIMG_6704en af de helikoptere der sværmede over havnen i tirsdags.IMG_6710Skuespillerhuset på Kvæsthusbroen og det italienske skoleskib. Til højre for skoleskibet er Kvæsthuset – DSR’s centrale sekretariat.

7 kommentarer:

  1. Hvor er det dog smukke billeder, Inge - jeg synes, at billeder med skibe og vand har noget dragende over sig. Hvad er det mon med vand? Måske et urbillede i os alle ...

    Klem og en dejlig torsdag til dig!

    SvarSlet
  2. Hej Inge, fine billeder igen....jeg har også billeder af Lilla Dan, Halmø og det store flotte træskib som du skriver er det italienske skoleskib ? Jeg kender ham som har været med til at restaurere Halmø, Freddy Jørgensen, han er bådebygger og bor i Lyngby, Nybro, hvor han har haft et lille firma med kanoer og tilbehør..Hans søn har overtaget firmaet, men Freddy går stadig til hånde.

    SvarSlet
  3. @Madame.. Ja vand drager også mig.. kan godt være det er et dybt urinstinkt der stadig stikker næsen frem.. :-))
    Knus og en skøn dag til dig.:-)

    @Annemarie.. Tak, hvor sjovt, jeg har sejlet med Halmø et par gange, via et tidligere firma. Det er et super flot restaureret skib, som de godt kan være meget stolte af.

    SvarSlet
  4. Trist at der er langt fra Lolland til Dronningens by. Jeg nyder de gamle sejlskibe.

    SvarSlet
  5. Tænk at have adgang til så mange flotte skibe dagligt.
    Iflg. astrologien, drages vi mennesker af vandet, fordi det er roligende for os.

    SvarSlet
  6. Der skulle selvfølgelig have stået beroligende ☺

    SvarSlet
  7. @Rimkogeren.. Ja der er da et stykke vej, men ind i mellem er det godt med en lille tur.. :-)

    @Pia.. det er jeg også ret godt tilfreds med, jeg tror sørme astrologien har ret, vand er enormt beroligende, og det benytter jeg mig ofte af, når blodtrykket begynder at nærme sig det røde område.. :-))

    SvarSlet