3. september 2010

Kullen…

I søndags kørte vi en tur over Höganäs og videre til Kullen. Vejret så truende ud, så vi klatrede ikke ned til det lille fyr, vi blev på toppen og nød udsigten.IMG_7507IMG_7512 Far ville i første omgang ikke med ud på den yderste klippe.. “Jeg venter her…” sagde han. Da jeg 5 minutter senere kiggede mig tilbage, var han alligevel på vej efter os. “Jeg blev enig med mig selv om, at det måske var både første og sidste gang, jeg kunne stå på toppen af Kullen” sagde han med et stort smil, og kravlede videre. Selv om han er over 80 kommer han rundt allevegne, hvor han vil.IMG_7505 IMG_7509IMG_7519  Vi har haft huset i Sverige fra maj 2004, siden da har vi kørt en del rundt i Skåne, set og oplevet så mange skønne pletter af det gamle danske land. Det er i de 6 år gået op for os, hvor mangfoldig naturen er i Skåne. Vi har set steder og områder, som vi igen og igen vender tilbage til. Kullen bliver helt sikkert et af de områder vi kommer til at besøge snart igen.IMG_7523

12 kommentarer:

  1. Hej Inge, dejlige billeder af dine forældre og Kullen, frisk gjort af farmand....Vi var der for første gang sidste år, og der er meget smukt på Kullen....

    SvarSlet
  2. Ps. det er utroligt så skarpe og klare farverne på billeder virker når det enten er gråvej eller overskyet/lidt mørkt i det....

    SvarSlet
  3. Tak Annemarie, Kullen er jo så tæt på os, og alligevel var det første gang jeg var der, men ikke sidste..
    Jeg vælger ofte at ta' billeder i overskyet eller gråvejr af samme grund, alting står så fantastisk skarpt og dybt.. noget helt andre farver end når solen er lige på. De gode fotografer kan sikkert et eller andet med tid, åbne lukke hastigheder, ISO osv.. som gør at de fanger fede farver i solen, men jeg kan se at lidt gråvejr gør gode og skarpe farver, uden at tænke alt for meget.. ;-))

    SvarSlet
  4. Det er nogle friske forældre, du har, at de kan klatre rundt på klipperne :)

    Jeg har hørt, at der er smukt på Kullen, hvad jeg nu kan se på dine billeder.

    Det er en smuk gave du har givet dig :)
    Vasen er tillige smukt fotograferet.

    Rigtig dejlig weekend, Inge :-)

    SvarSlet
  5. Ja de er både raske og friske begge to, og det er skønt.. :-)
    I må en tur til Kullen en dag Lone, der er meget flot, og husk kameraet.
    En dejlig weekend til dig.

    SvarSlet
  6. Jeg blir imponert over dine foreldre som blir med på en slik tur!! Men jeg skjønner godt de vil bli med, for der var det vakkert!!

    Tusen takk for gode ord hos meg Inge, de varmet:)

    Nyt helgen, mange knus fra meg:)

    SvarSlet
  7. De er med på den værste, Guri.. :-) og det er skønt.
    Selv tak, og rigtig god weekend og knus til dig.

    SvarSlet
  8. Tak for din kommentar :-) Ja, det mon man håbe.
    Hvor er det smukt. Det vækker minder.
    God weekend.

    SvarSlet
  9. Sikke dejlige billeder, Inge, og jeg kan se, at jeg mangler at opleve en masse i Skåne. Min fars familie stammer jo fra Skåne, så jeg må se at udforske denne landsdel :-)

    Klem og en rigtig god aften til dig!

    SvarSlet
  10. Glemte at skrive at jeg er meget imponeret over, at dine forældre klatrer rundt på Kullen :-) Hvor er det flot - de må være friske og raske begge to ...

    SvarSlet
  11. Jeg er som de andre imponeret over dine forældres klatren rundt på Kullen og hvor ser der smukt ud, jeg må vist snart ha et kort over Skåne liggende, så jeg kan følge med i hvor du er :-)

    SvarSlet
  12. @Rimkoger.. Selv tak og god aften til dig.

    @Madame.. Tak, ja I må en tur over Øresund, der er nok at tage fat i, bare i Skåne.. Begge mine forældre er friske og rørige..

    @Lene.. Jeg er også meget imponeret og lidt stolte på deres vegne.. :-)

    SvarSlet